Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud

Titel

Hoeveelheidsbegrippen

Vakkern

1. Hoeveelheidbegrippen

Vaksubkern

1.1 Begrippen toepassen voor het aangeven van aantallen en het uitvoeren van bewerkingen

Tussendoel

Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen

Niveau

02

Omschrijving

Doelen die aan bod komen:
 - Het begrip 'meer-minder' op basaal niveau kennen: ik wil meer koekjes
 - Binnen een context weten wat bedoeld wordt met bij elkaar doen, erbij doen, eraf halen en dit vertalen naar een handeling
 - Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
 - Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
 - Begrijpen dat hoeveelheden gerepresenteerd kunnen worden door afbeeldingen, blokjes, vingers

Kerndoel

1.De leerlingen leren hoeveelheidbegrippen gebruiken en herkennen.

Bijlagen

Gemaakt om 28-6-2013 15:38 door Allard Strijker
Laatst gewijzigd op 26-8-2013 10:25 door Allard Strijker
 

 Rekenboog leermiddelen

 
  
  
  
  
Document-id
  
Kopieerblad A1.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-430Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 10 Hoeveel vingers steek ik op.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-501Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 11 Waar voel je twee stuks.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-509Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 12 Waar hoor je twee stuks.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-516Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 4 Waar heb je er allemaal twee van.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-634Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 5 Tafel voor twee dekken.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-654Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 6 Zoeken naar twee voorwerpen.doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-674Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 7 Op welke foto zie je twee dingen - KB A1.doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-682Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 8 Spel - Wie gooit er twee stippen.doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-700Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 9 Twee appels en twee peren.doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-709Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
Kopieerblad A1.pdf
  
23-8-2013 10:34Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1098Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 4 Waar heb je er allemaal twee van.pdf
  
23-8-2013 10:34Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1199Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 5 Tafel voor twee dekken.pdf
  
23-8-2013 10:34Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1216Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 6 Zoeken naar twee voorwerpen.pdf
  
23-8-2013 10:34Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1236Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 7 Op welke foto zie je twee dingen - KB A1.pdf
  
23-8-2013 10:35Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1244Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 8 Spel - Wie gooit er twee stippen.pdf
  
23-8-2013 10:35Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1262Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 9 Twee appels en twee peren.pdf
  
23-8-2013 10:35Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1271Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 10 Hoeveel vingers steek ik op.pdf
  
23-8-2013 10:35Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1277Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 11 Waar voel je twee stuks.pdf
  
23-8-2013 10:35Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1285Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
les 12 Waar hoor je twee stuks.pdf
  
23-8-2013 10:35Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1292Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen