Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud

Titel

Hoeveelheidsbegrippen

Vakkern

1. Hoeveelheidbegrippen

Vaksubkern

1.1 Begrippen toepassen voor het aangeven van aantallen en het uitvoeren van bewerkingen

Tussendoel

Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen

Niveau

03

Omschrijving

Doelen die aan bod komen:
 - Het begrip 'meer-minder' op basaal niveau kennen: ik wil meer koekjes
 - Binnen een context weten wat bedoeld wordt met bij elkaar doen, erbij doen, eraf halen en dit vertalen naar een handeling
 - Het begrip 'hoeveel' kennen als aanduiding om een aantal te bepalen
 - Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
 - Begrijpen dat hoeveelheden gerepresenteerd kunnen worden door afbeeldingen, blokjes, vingers

Kerndoel

1.De leerlingen leren hoeveelheidbegrippen gebruiken en herkennen.

Bijlagen

Gemaakt om 28-6-2013 15:38 door Allard Strijker
Laatst gewijzigd op 26-8-2013 10:25 door Allard Strijker
 

 Rekenboog leermiddelen

 
  
  
  
  
Document-id
  
kopC4_bus.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-376Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopC5_boom.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-378Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopC6_lieveheersbeestje.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-381Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopC7_kaarten.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-383Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopF1_lieveheersbeestje.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-387Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopF2_dobbelsteenpatronen.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-389Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopieerblad B3-recepten.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-469Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopieerblad B4-taart.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-470Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopieerblad B5 appels.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-471Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopieerblad B8.pdf
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-474Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 10 Op welke foto zie je (vier) dingen - KB B2.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-503Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 11 Spel - Wie gooit er (drie) stippen.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-508Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 12 (Vijf) appels en (vijf) peren.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-511Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 12 Bladeren aan de boom.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-512Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 13Herfstbladeren.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-521Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 14 Lieveheersbeestje.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-524Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 15Bloementuin totale hoeveelheid bepalen.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-531Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 17 Soep maken - KB B3 en B4.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-539Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 18 Wie heeft meer - KB B5.doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-543Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 19 Boodschappen - steeds (zes).doc
  
28-11-2013 11:31Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-544Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 20 Boodschappen - kopen waar er (zes) van zijn.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-566Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 21 Op welke foto zie je (zes) eieren - KB B6a en KB6b en B7.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-570Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 21Borden vergelijken.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-571Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 22 Waar passen de meeste eieren in - KB B8.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-573Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 41 Welke kaartjes horen bij elkaar - KB B8 en B5.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-639Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 42 Dozen vergelijken - KB B8.doc
  
1-10-2013 11:46Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-640Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 6 Lieveheersbeestje 2 - evenveel stippen_KB F1,F2.doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-664Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 7 Tafel dekken voor (vier).doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-688Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
les 9 Zoeken naar (vier) voorwerpen.doc
  
1-10-2013 11:45Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-712Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
kopC4_bus.pdf
  
23-8-2013 10:34Geen aanwezigheidsgegevensAllard StrijkerSLODOC-1-1074Binnen een context weten wat bedoeld wordt met begrippen als niets-alles (allemaal), veel-weinig, meer-minder, evenveel, samen
1 - 30Volgende